sobota, 12 kwietnia 2014

Od kołyski do nastolatka?

Co powinny zrobić rodzice? Po pierwsze należy pójść z dzieckiem do pediatry lub powiedzieć o swoich zaobserwowanych objawach.Interesujący lekarz powinien wtedy sam dać nam skierowanie do laryngologa.O ile tego nie zaproponuje zasugerujmy mu to. Powiedzcie, że te objawy, które ma dziecko Was niepokoją albo chcecie je sprawdzić u lekarza specjalisty.W jaki sposób aktualnie macie skierowanie to czas na drugi krok, moim zdaniem najtrudniejszy, czyli znalezienie DOBREGO lekarza laryngologa.Albo tu radzę zrobić wywiad: pytajcie rodzinę, znajomych, szukajcie informacji o lekarzu w sieci. Naprawdę radzimy się rozejrzeć bądź poszukać takiego lekarza, któremu powinieneś zaufać.Przeważnie jeśli macie wątpliwości powinno się odwiedzić dwóch lekarzy. Ja tak właśnie zrobiłam.Gdy usłyszałam u jednego, że krew pępowinowa trzeci migdał może być do usunięcia u mojego synka (wówczas miał 3 latka) to poszłam do drugiego.Czy wtedy gdy usłyszałam taką samą diagnozę, to już nie miałam wątpliwości. Trzecim krokiem wydaje się podjęcie decyzji usuwać albo nie usuwać?Bodaj pobyt w szpitalu nie bywa miły, ale stresujący lub do nie jedynie dla dziecka, ale i dla jego rodziców, to radzę wiedzieć, że przerost trzeciego migdałka może prowadzić do szeregu powikłań. Częste choroby gardła, to nie tylko ciągłe faszerowanie dziecka lekami, które co prawda leczą infekcję, ale obciążają inne organy (żołądek, wątroba), ale także wiążą się z częstym opuszczaniem zajęć przedszkolnych i szkolnych (nie mówiąc obecnie o naszej pracy). Przerost migdałka może wiązać się też z niedosłuchem. Przerośnięty migdał zatyka tylną część nosa albo trąbki słuchowe.Jakim sposobem powiedziała mi moja lekarka, wtedy gdy taki stan u dziecka trwa długo (bo np. Nie mamy prawo zdecydować się na usunięcie), to nawet o ile usuniemy potem przerośnięty migdał, to niedosłuch może się potem utrzymywać dość długo.Lub bywa jeszcze wizualna strona. Dziecko z ciągle otwartą buzią nie prezentuje się na, wybaczcie, zbyt mądrego. Przerabiałam to z moim drugi synkiem, który stale miał otwartą buzię, jeszcze długo po zabiegu. No, ale w tym momencie obecnie wydaje się lepiej.Przedstawia się normalnie.


.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz