wtorek, 5 maja 2015

Od kołyski do nastolatka - wielkie możliwości

Co powinny zrobić rodzice? Po pierwsze radzę pójść z dzieckiem do pediatry lub powiedzieć o swoich zaobserwowanych objawach.Interesujący lekarz powinien wtedy sam dać nam skierowanie do laryngologa.O ile tego nie zaproponuje zasugerujmy mu to. Powiedzcie, że te objawy, które ma dziecko Was niepokoją albo chcecie je sprawdzić u lekarza specjalisty.Jak w tej chwili macie skierowanie to czas na drugi krok, zalecam więc najtrudniejszy, czyli znalezienie DOBREGO lekarza laryngologa.Bądź tu radzimy zrobić wywiad: pytajcie rodzinę, znajomych, szukajcie informacji o lekarzu w internecie. Naprawdę należy się rozejrzeć albo poszukać takiego lekarza, któremu powinieneś zaufać.Zwykle jeśli macie wątpliwości radzimy odwiedzić dwóch lekarzy. Ja tak właśnie zrobiłam.Wtedy gdy usłyszałam u jednego, że trzeci migdał wydaje się do usunięcia u mojego synka (wówczas miał 3 latka) to poszłam do drugiego.Lub kiedy usłyszałam taką samą diagnozę, to już nie miałam wątpliwości. Trzecim krokiem może być podjęcie decyzji usuwać i nie usuwać?Choć pobyt w szpitalu nie jest miły, ale stresujący albo do nie zaledwie dla dziecka, ale bądź dla jego rodziców, to radzimy wiedzieć, że przerost trzeciego migdałka może prowadzić do szeregu powikłań. Częste choroby gardła, to nie zaledwie ciągłe faszerowanie dziecka lekami, które co prawda leczą infekcję, ale obciążają inne organy (żołądek, wątroba), ale także wiążą się z częstym opuszczaniem zajęć przedszkolnych czy szkolnych (nie mówiąc już o naszej pracy). Przerost migdałka może wiązać się też z niedosłuchem. Przerośnięty migdał zatyka tylną część nosa bądź trąbki słuchowe.W jaki sposób powiedziała mi moja lekarka, wtedy gdy taki stan u dziecka trwa długo (bo np. Nie mamy prawo zdecydować się na usunięcie), to nawet o ile usuniemy potem przerośnięty migdał, to niedosłuch może się potem utrzymywać dość długo.Lub wydaje się jeszcze wizualna strona. Dziecko z ciągle otwartą buzią nie wygląda noworodek na, wybaczcie, zbyt mądrego. Przerabiałam to z moim drugi synkiem, który stale miał otwartą buzię, jeszcze długo po zabiegu. No, ale teraz w tej chwili wydaje się korzystniej.Prezentuje się normalnie.


.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz