niedziela, 1 grudnia 2013

Od kołyski do nastolatka

Kto i z jakiej przyczyny wymyślił Monster High?

Poczytałam sobie trochę na temat tych „lalek” albo oto, co znalazłam.Pierwsza z brzegu Wikipedia:>Monster High – amerykańska linia lalek stworzona przez Garrett Sander z ilustracjami wykonanymi przez Kelly Riley. Zostały one oficjalnie wydane na rynek w lipcu 2010 roku, ale wykonane w 2007 roku[1]. Postacie są inspirowane filmowymi potworami lub fantastyką grozy, co odróżnia je od jakichś 90% 7 błędów początkujących coachów lalek[2]. Postacie są przedstawione jako będące potomstwem i związane ze sławnymi potworami takimi jakim sposobem Dracula, potwór Frankensteina, mumia, meduza, potwór z Czarnej Laguny, zombie, wilkołakami, kotołakami lub duchami. Seria Monster High obejmuje też inne produkty takie w jaki sposób pluszowe zabawki, artykuły papiernicze, torby, akcesoria, odzież bądź różne zabawki bądź elektronika. Seria książek pt. „Monster High” napisana przez Lisi Harrison (Elita, Alfy), wydała pierwszą powieść jesienią w 2010 roku.Do tej pory wydane zostały cztery książki z tej serii, wszelkie wydane będą także w Polsce. Tytuły takich książek to: „Upiorna szkoła”, „Upiór z sąsiedztwa”, „O wilku mowa…” i jeszcze „Po moim trupie”>


No cudnie po prostu. Co ja mam powiedzieć 5-letniemu dziecku, kiedy zobaczy kolesia w teledysku pani Farny, który wyciąga głowę z trumny czy wkłada ją sobie na kark? Nie będzie się bało? Do dziś pamiętam scenę z jakiegoś podglądanego horroru, gdy na pustej, ciemnej drodze pojawiała się jakaś ciemna postać. Nie wiem kim była lub nie wiem, co się działo potem, gdyż jako że uciekłam. Miałam wtedy wiele co najmniej 5 lat, a taki obraz prześladował mnie potem przez wiele lat. Wyobraźnia, to coś, czego nie ogarniamy, ale nie da się z nią za mocno igrać.


Nie, nie kupię Ci córeczko Monster High

Może jestem stara czy nie nadążam, może jestem zacofana, ale moje dziecko przez kilka kolejnych lat nie dostanie lalki Monster High.


A tak na marginesie jeszcze, najbardziej mnie „bawi” dorobiona dodatkowo wszystkiego ideologia, którą zresztą można także w teledysku usłyszeć wyśpiewywaną – że te lalki to wyraz własnej osobowści, odrębności, inności.Nade wszystko nie bardzo rozumiem, co to za inność w tłumie tego typu samych Monster High? A resztę przemyśleń to aktualnie raczej pozostawię dla siebie…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz